1
1
0
9
Interdyscyplinarne Studia Doktoranckie Matematyczno-Przyrodnicze
Uczelniany system szkoleń i kursów z nowoczesnych metod nauczania
Działania wspierające wykorzystanie oferty dydaktycznej przez studentów niepełnosprawnych
Nowa specjalność na kierunku matematyka II stopnia - zastosowania matematyki w ekonomii i finansach
Nowa specjalność na kierunku chemia II stopnia - studia anglojęzyczne
Rozszerzenie oferty zajęć oferowanych w języku angielskim na wydziałach ścisłych
Rozwój współpracy naukowej na kierunkach matematyczno-przyrodniczych
Wdrożenie nowych metod nauczania na kierunku informatyka - studia niestacjonarne
Strona główna
Linki
Partnerzy
Zarządzenie projektem
Kontakt
Galeria
Projekt w mediach
Visiting Professors
projekt po dwóch latach
Strona główna > Uczelniany system szkoleń i kursów z nowoczesnych metod nauczania > Kursy podstawowe >
rejestracja na kurs
Kurs podstawowy - poziom średniozaawansowany (30 godzin)
ostatnia modyfikacja: 4.01.2013
Strona jest cały czas aktualizowana wraz z postępem realizacji poszczególnych działań

Program nauczania

  1. EDYTORY TEKSTU - 6 h
    (na przykładach MSWord, Open Office, TEX)

    Uczestnik kursów ma się wykazać wiedzą w zakresie:
    • pracy z dokumentem i zapisywaniem go w różnych formatach
    • możliwości wyboru różnych opcji dla zwiększania efektywności pracy (np. funkcji pomocy)
    • stosowania różnych formatów i dobrych praktyk w zakresie opcji formatowania
    • wstawiania tabel, obrazów i rysunków do tekstu
    • sprawdzania i poprawiania tekstu
    • przygotowania dokumentów do seryjnego wysyłania
    • ustawiania opcji drukowania
    Umiejętności praktyczne:
    • praca z dokumentami - wykorzystanie domyślnych szablonów.
    • tworzenie dokumentu, zaznaczanie, edycja.
    • formatowanie - akapity, style.
    • wstawianie obiektow - tabele, rysunki, obrazy.
    • przygotowanie wydrukow.
    • korespondencja seryjna - przygotowanie i wydruki.
    W zakresie edytora TeX
    • rozróżnianie edytorów tekstu WYSIWYG i WYSIWYM
    • planowanie struktury dokumentu w języku LaTeX
    • tworzenie i modyfikowanie prostych plikow LaTeX przy wykorzystaniu
    • podstawowych elementów składu tekstu
    • praca w trybie matematycznym
    • włączanie obiektów graficznych
    • definiowanie przypisów, spisów treści i wykazu literatury

  2. ARKUSZE KALKULACYJNE - 6h
    (na przykładach MS Excel, Open Office Calc)

    Uczestnik ma się wykazać wiedzą w zakresie:
    • pracy z arkuszami i zapisywaniem ich w różnych formatach
    • możliwości wyboru różnych opcji dla zwiększania efektywności pracy
    • wprowadzania danych do komórek (zaznaczania, kopiowania, przesuwania i usuwania danych)
    • edycji wierszy i kolumn, zmiany nazwy arkuszy
    • formatowania liczb i zawartości tekstowych w skoroszytach, zawierających kilka arkuszy
    • wyboru, tworzenia i formatowania wykresów
    • sprawdzania i poprawiania zawartości arkuszy na etapie drukowania
    Umiejętności praktyczne:
    • praca z aplikacją - wykorzystywanie domyślnych wzorców,
    • ustawianie podstawowych opcji, zapisywanie nowych skoroszytów jako plików w różnych formatach,
    • poruszanie się pomiędzy otwartymi skoroszytami
    • operacje na komórkach - wprowadzanie danych różnego typu,
    • zaznaczanie, edycja, sortowanie, kopiowanie, przesuwanie, usuwanie
    • zarządzanie arkuszami - operacje na wierszach i kolumnach
    • reguły arytmetyczne i funkcje
    • formatowanie liczb, dat, zawartości komórek, wyrównywanie,
    • obramowanie komórek.
    • tworzenie i edycja wykresów
    • formatowanie arkusza - ustawienia, sprawdzanie, drukowanie

  3. BAZY DANYCH - 6h
    (na przykładzie MS Access)

    Uczestnik ma się wykazać wiedzą w zakresie:
    • rozumienia istoty relacyjnych baz danych oraz sposoby ich organizacji
    • tworzenia prostych baz danych
    • tworzenia tabel, określania i modyfikowania własności pól
    • sortowania i filtrowania danych w tabeli i formularzu
    • tworzenia i uruchamiania kwerend w celu selekcji danych
    • tworzenia formularzy w celu wprowadzania danych
    • tworzenia raportów i przygotowania wydruków
    Umiejętności praktyczne:
    • istota relacyjnych baz danych - kluczowe pojęcia, organizacja danych,
    • relacje, operacje na bazach
    • praca z aplikacją - praca z bazami danych, typowe zadania, szablony
    • tabele - rekordy, projekt bazy
    • wybieranie informacji z bazy - podstawowe operacje kwerendy
    • zapytania
    • obiekty - formularze, raporty, wydruki

  4. MULTIMEDIA I SIECI I: Prezentacje graficzne - 6h
    (na przykładach MS Power Point, OO Impress,Audacity, Gimp, Inkscape )

    Uczestnik ma się wykazać wiedzą w zakresie:
    • używania aplikacji prezentacyjnych i zapisywania ich plików w różnych formatach
    • korzystania z istniejących funkcji w celu zwiększenia efektywności (np. z funkcji pomocy)
    • rozróżniania dostępnych sposobów wyświetlania i układu prezentacji
    • wprowadzania, edycji i formatowania tekstu
    • wyboru odpowiednich rodzajów, tworzenia i formatowania wykresów w prezentacjach
    • wstawiania i edycji obrazów i rysunków
    • wzbogacania prezentacji dźwiękami dostępnymi w aplikacji lub nagranymi przez siebie
    • stosowania animacji i różnych efektów przejść
    Umiejętności praktyczne:
    • używanie aplikacji - praca z prezentacjami, ustawianie opcji,preferencji
    • tworzenie prezentacji - widoki prezentacji, slajdy, wzorce
    • tekst w prezentacji - dobre praktyki wprowadzania tekstu,
    • formatowanie, listy, tabele
    • wykresy w prezentacji - praca z różnego typu wykresami, schematami organizacyjnymi
    • obiekty graficzne - wprowadzanie obrazów, rysunków, rysowanie
    • obiekty dźwiękowe - rejestrowanie i przekształcanie dźwięków,
    • ustawianie parametrów dźwięków w prezentacji
    • pokaz prezentacji - przygotowanie prezentacji z efektami i notatkami,
    • sprawdzanie i uruchamianie

  5. MULTIMEDIA I SIECI II: Publikowanie w sieci - 6h
    (na przykładach Moodle , Olat, eXe,MS Picture Manager, Picnik, Picasa,,Windows Movie Maker)

    Uczestnik ma się wykazać wiedzą w zakresie:
    • tworzenia kursu na platformie e-learningowej
    • tworzenia zasobów kursu
    • możliwości nawiązywania kontaktu z uczestnikami kursu
    • możliwości aktywizowania i weryfikacji postępów nauczania
    • możliwości wspólnej pracy z innymi użytkownikami
    • tworzenia filmu wg własnego scenariusza
    Umiejętności praktyczne:
    • tworzenie kursu - rozróżnianie roli studenta i prowadzącego w pracy z platformą e-learningową, korzystanie z opcji bloku administracja i trybu edycji
    • tworzenie zasobów kursu - przykładowe zasoby np. łącza do plików lub stron inetrnetowych, udostępnianie plików zorganizowanych w podfolderach, albumów zdjęć itp.
    • tworzenie składowych kursu - zadania, quizy, składowe SCORM, głosowanie, forum, czat
    • współpraca z innymi użytkownikami - przy tworzeniu stron internetowych, np. Wiki
    • obrazy ruchome - rozróżnianie formatów zapisów obrazów ruchomych,
    • rejestrowania i przetwarzania obrazów ruchomych