1
1
0
9
Interdyscyplinarne Studia Doktoranckie Matematyczno-Przyrodnicze
Uczelniany system szkoleń i kursów z nowoczesnych metod nauczania
Działania wspierające wykorzystanie oferty dydaktycznej przez studentów niepełnosprawnych
Nowa specjalność na kierunku matematyka II stopnia - zastosowania matematyki w ekonomii i finansach
Nowa specjalność na kierunku chemia II stopnia - studia anglojęzyczne
Rozszerzenie oferty zajęć oferowanych w języku angielskim na wydziałach ścisłych
Rozwój współpracy naukowej na kierunkach matematyczno-przyrodniczych
Wdrożenie nowych metod nauczania na kierunku informatyka - studia niestacjonarne
Strona główna
Linki
Partnerzy
Zarządzenie projektem
Kontakt
Galeria
Projekt w mediach
Visiting Professors
projekt po dwóch latach
Strona główna > Uczelniany system szkoleń i kursów z nowoczesnych metod nauczania > Kursy podstawowe >
rejestracja na kurs
Kurs podstawowy - poziom zaawansowany (30 godzin)
ostatnia modyfikacja: 4.01.2013
Strona jest cały czas aktualizowana wraz z postępem realizacji poszczególnych działań

Program nauczania

Propozycje alternatywnych zaawansowanych opcji w stosunku do programu nauczania dla uczestników średniozaawansowanych w zakresie: edytora tekstu, arkusza kalkulacyjnego, baz danych i prezentacji graficznych. (na podstawie dokumentacji ICDL/ECDL Advanced ( wersja 2.0 oraz 1.0 udostępnianej na stronach internetowych Fundacji ECDL http://www.ecdl.com oraz polskiego Towarzystwa Informatycznego PTI http://www.pti.org.pl)

  1. Edytor tekstu - praca ze złożonym dokumentem 6h:
    • edycja, formatowanie
    • układ dokumentu, odwołania
    • elementy składowe, organizacja dokumentu
    • możliwości pracy zespołowej nad dokumentem
    • narzędzia specjalne, zwiększanie efektywności pracy
    • opcje przygotowania wydruków

  2. Arkusze kalkulacyjne - poziom zaawansowany ECDL 6h:
    • edycja i formatowanie danych
    • przetwarzanie danych i wizualizacja danych
    • funkcje i formuły - zastosowania wybranych funkcji,
    • analiza danych, scenariusze i inspekcje
    • narzędzia specjalne, zwiększanie efektywności pracy
    • zabezpieczenia danych

  3. Relacyjne bazy danych - poziom zaawansowany ECDL 6h:
    • podstawowe pojęcia z zakresu relacyjnych baz danych
    • projektowanie tabel
    • projektowanie kwerend
    • projektowanie formularzy
    • projektowanie raportów
    • zwiększanie efektywności pracy, narzędzia specjalne
    • wzorce dobrej praktyki - np. baza LEX
    (Logowanie w systemie LEGALIS, wykorzystanie systemu do wyszukiwania odpowiedniego aktu prawnego, wyszukiwanie orzecznictwa, wyszukiwanie odpowiedniego komentarza, wyszukiwanie innych informacji)

  4. Grafika menedżerska i prezentacyjna - poziom zaawansowany ECDL 4h:
    • planowanie prezentacji - wstępne założenia
    • przygotowanie podstawowego szablonu autorskiego /modyfikacje
    • obiekty graficzne
    • diagramy, multimedia
    • zwiększanie efektywności pracy
    • organizacja pokazu, archiwizacja
    • obiekty dźwiękowe - rejestrowanie i przekształcanie dźwięków,
    • ustawianie parametrów dźwięków w prezentacji
    • pokaz prezentacji - przygotowanie prezentacji z efektami i notatkami, sprawdzanie i uruchamianie

    Propozycja nowego bloku zajęć

  5. Zintegrowane zarządzanie czasem, informacją i komunikacją 2h:

    Uczestnik ma wykazać się wiedzą w zakresie:
    • szans i zagrożeń w zarządzaniu czasem w społeczeństwie informacyjnym,
    • identyfikowania najważniejszych źródeł informacji,
    • podstaw organizowania informacji w portalu osobistym,
    • roli i znaczenia technik zarządzania czasem, i zadaniami,

    Umiejętności praktyczne:
    • zakładanie i obsługa konta w portalu osobistym (Netvibes lub iGoogle),
    • tworzenie i konfigurowanie kart tematycznych z zawartością,
    • wstawianie i konfigurowanie gadżetów na kartach,
    • organizowanie gadżetów na kartach,
    • ustawianie wyglądu i zachowania portalu,
    • korzystanie z urządzeń mobilnych.

  6. Multimedia i sieci - publikowanie w sieci 6h
    (na przykładach Moodle , Olat, eXe,MS Picture Manager, Picnik, Picasa,,Windows Movie Maker)

    Uczestnik ma się wykazać wiedzą w zakresie:
    • tworzenia kursu na platformie e-learningowej
    • tworzenia zasobów kursu
    • możliwości nawiązywania kontaktu ze uczestnikami kursu
    • możliwości aktywizowania i weryfikacji postępów nauczania
    • możliwości wspólnej pracy z innymi użytkownikami
    • tworzenia filmu wg własnego scenariusza

    Umiejętności praktyczne:
    • tworzenie kursu - rozróżnianie roli studenta i prowadzącego w pracy z platformą e-learningową, korzystanie z opcji bloku administracja i trybu edycji
    • tworzenie zasobów kursu - przykładowe zasoby np. łącze do plików lub strony WWW, udostępnianie plików zorganizowanych w podfolderach, zdjęć w albumach
    • tworzenie składowych kursu - zadania, quizy, składowe SCORM, głosowanie, forum, czat
    • współpraca z innymi użytkownikami - przy tworzeniu stron internetowych, np. Wiki
    • obrazy ruchome - rozróżnianie formatów zapisów obrazów ruchomych,
    • rejestrowania i przetwarzania obrazów ruchomych