Aby swobodniej poruszać się w świecie nauki, efektywniej pracować z materiałami anglojęzycznymi, publikacjami, podręcznikami i innymi źródłami można wziąć udział w 30-godzinnych semestralnych kursach języka angielskiego dla celów specjalistycznych oferowanych przez Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych UMK. Pięcioletnia oferta obejmuje dwuetapową naukę języka angielskiego (Etap I - Read out - Listen/Understand - and Write, Etap II - Write - Present - and Engage in Discussion).
Uczestnicy mogą wybrać jeden z dwóch etapów lub skorzystać z obu. Kursy mają także zachęcić do mówienia, dać narzędzia do precyzyjnego wyrażania myśli, zadawania pytań, dyskusji czy krytycznego odnoszenia się do wypowiedzi innych. Sprzyjać tym celom będą zajęcia prowadzone w małych 10-osobowych grupach przez wykwalifikowaną kadrę.
- Regulamin kursów - okres pilotażowy
- Dokumenty do pobrania przez uczestników
- Kwestionariusz Needs Analysis
- Formularz zgłoszeniowy
- Formularz zgłoszeniowy - kontynuacja
Rekrutacja w okresie pilotażowym
- W okresie pilotażowym (semestr letni roku akademickiego 2010/2011 następujące grupy rozpoczną zajęcia:
- Wydział Biologii i Nauk o Ziemi - 2 grupy (2 zgłoszenia grupowe)
- Wydział Chemii - 2 grupy (2 zgłoszenia grupowe)
- Wydział Matematyki i Informatyki - 1 grupa (1 zgłoszenie grupowe)
- Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej - 1 grupa (1 zgłoszenie grupowe)
Każda grupa, po uzyskaniu akceptacji Przedstawiciela Wydziału ds.
Projektu, wyłania spośród uczestników Contact Person (osobę do
kontaktu), która zbierze wypełnione formularze zgłoszeniowe i
kwestionariusze Needs Analysis od członków grupy i
dostarczy komplet dokumentów do Studium Praktycznej Nauki Języków
Obcych zaadresowane do mgr Anny Hućko. Uczestnicy zostaną
poinformowani drogą elektroniczną o terminie i miejscu pierwszych zajęć.
Lista osób, które ukończyły kurs w 2015 roku
Lista osób, które ukończyły kurs w 2014 roku
Lista osób, które ukończyły kurs w 2013 roku
Lista osób, które ukończyły kurs w 2012 roku
Lista osób, które ukończyły kurs w 2011 roku
ETAP I
Nazwa kursu: | English for Academic Purposes I |
Etap kursu: | Etap I Read out Listen/Understand and Write "przeczytaj (z poprawną wymowš) tekst "branżowy" i napisz poprawny tekst" - czyli praca na przykładowych tekstach. |
Poziom kursów: | A2/B1 |
Liczba godzin: | 30 godz. 15 spotkań (1 x 90 min. w tygodniu) |
Rozpoczęcie kursów: | Semestr letni 2011, kolejne semestry do 30.06.2015 |
Warunki ukończenia kursu: |
- obecność na zajęciach
- aktywność na zajęciach
- odpowiedzi ustne
- prace pisemne
- lektura
|
Forma pracy: | Ćwiczenia |
Umiejętności językowe
Rozwijane są wszystkie kompetencje językowe ze szczególnym uwzględnieniem pracy w środowisku naukowo-dydaktycznym.
- Czytanie
- umiejętność analizy tekstu praca nad gotowym tekstem
- formułowanie pytań typu "follow-up"
- umiejętność stosowania różnych technik czytania tekstów dla różnych celów, np.: ogólna znajomość tematu, szczegółowe zrozumienie tematu i interpretacja danego tekstu
- Pisanie
- streszczenia, parafrazowanie
- stosowanie przykładowych guides for authors z renomowanych wydawnictw np. Elsevier (z naciskiem na poprawność gramatyczno-leksykalną)
- opisywanie procesów, tendencji
- ocena i podkreślenie
- Słuchanie
- używanie różnych technik słuchania dla różnych celów, np.: ogólne zrozumienie tematu, szczegółowe zrozumienie zagadnienia i interpretacja danego materiału
- sporządzenie notatki na podstawie wysłuchanego materiału
- krytyczna analiza oglądanego wykładu
- Mówienie
- doskonalenie umiejętności wystąpień publicznych w języku angielskim: retoryka i styl wypowiedzi
- strategie w dyskusji naukowej: przedstawianie argumentów, punktu widzenia, uwagi krytyczne, obrona własnych opinii, formułowanie poprawnych pytań
- umiejętność uczestniczenia w rozmowach oficjalnych i nieoficjalnych
- wygłoszenie posteru (5 min wypowiedzi) z przygotowaniem listy słów kluczowych (+ peer feedback)
- Tematyka poruszana w trakcie kursu:
- praca, uczelnia
- integracja w środowisku zawodowym
- rozwijanie kariery
- konferencje i szkolenia
- prowadzenie zajęć dydaktycznych w j. angielskim
- ćwiczenia/seminarium: konspekt zajęć, kolokwium
- laboratorium (słownictwo, formułowanie poleceń, kontrola wyników, ewaluacja)
- tematy inne zaproponowane przez uczestników kursów
ETAP II
Nazwa kursu: | English for Academic Purposes II |
Etap kursu: | Etap II. Write Present and Engage in Discussion "Napisz, wygłoś i podejmij dyskusję" - czyli forma konwersatorium z lektorem w roli "moderatora językowego". |
Poziomy kursów: | B1/B2 lub C1 |
Liczba godzin: | 30 godz. 15 spotkań (1 x 90 min. w tygodniu) |
Rozpoczęcie kursów: | Semestr letni 2011, kolejne semestry do 30.06.2015 |
Warunki ukończenia kursu: |
- obecność na zajęciach
- aktywność na zajęciach
- odpowiedzi ustne
- prace pisemne
- lektura
|
Forma pracy: | Ćwiczenia |
Umiejętności językowe
Rozwijane są wszystkie kompetencje językowe ze szczególnym uwzględnieniem pracy w środowisku naukowo-dydaktycznym.
- Czytanie
- umiejętność analizy tekstu specjalistycznego odpowiadającego dziedzinie/om, którą/e reprezentują uczestniczy kursu
- umiejętność stosowania różnych technik czytania tekstów dla różnych celów, np.: ogólna znajomość tematu, szczegółowe zrozumienie tematu i interpretacja danego tekstu
- Pisanie
- formułowanie abstraktów do własnych prac
- praca z typowymi sformułowaniami używanymi w poszczególnych etapach publikacji: wstęp, formułowanie celów i metod badawczych, część eksperymentalna, wnioski i podsumowanie
- stosowanie przykładowych guides for authors z renomowanych wydawnictw np. Elsevier
- opisywanie procesów, procedur, tendencji
- pisanie streszczeń
- korekta redakcyjna i językowa tekstu publikacji na przykładach, typowy formularz recenzji i odpowiedź na uwagi recenzentów
- Słuchanie
- używanie różnych technik słuchania dla różnych celów, np.: ogólne zrozumienie tematu, szczegółowe zrozumienie zagadnienia i interpretacja danego materiału
- sporządzenie notatki na podstawie wysłuchanego materiału
- krytyczna analiza oglądanego wykładu
- Mówienie
- wygłaszanie prezentacji: przygotowanie short lecture (ok.15 min) z przygotowaniem listy słów kluczowych (+ peer feedback)
- doskonalenie umiejętności wystąpień publicznych w języku angielskim: retoryka i styl wypowiedzi
- strategie w dyskusji naukowej: przedstawianie argumentów, punktu widzenia, uwagi krytyczne, obrona własnych opinii, formułowanie poprawnych pytań
- umiejętność uczestniczenia w rozmowach oficjalnych i nieoficjalnych
- umiejętność przeprowadzenia zebrania roboczego w zespole
- umiejętność przedstawienia opisu procesu
- Tematyka poruszana w trakcie kursu:
- praca, uczelnia
- integracja w środowisku zawodowym
- rozwijanie kariery
- konferencje i szkolenia
- prowadzenie zajęć dydaktycznych w j. angielskim
- ćwiczenia/seminarium: konspekt zajęć, kolokwium
- laboratorium (słownictwo, formułowanie poleceń, kontrola wyników, ewaluacja)
- tematy inne zaproponowane przez uczestników kursów
- Kontakt:
- Koordynator Specjalistycznych Kursów Języka Angielskiego
- mgr Anna Hućko
- Studium Praktycznej Nauki języków Obcych
- tel. (0-56) 611-42-11
- e-mail: Anna.Hucko@umk.pl